Friday, 10 June 2011

buka mata,hidayah!

"hmm cmne kte ley sempat melagho2 ni sdg kn mslh umat kt luar sane 'SGT BYK utk d pk kn.mane ad mase ptutny. klu kte pun lagho, nk harapkan sape?? nk harapkan org yg xpaham tu???sape lg nk wat keje2 dkwah tu?? drp awk lagho2 ni baek awk bz kn diri awk prepare utk adik2 yg nk masuk ni mase kte sgt singkat!!!!!seorg daie xsepatutnyelayan perasaan sndiri dlm keadaan urusan umat yg belum selesai...!!!!!!"

semalam,seorang sahabat share pesanan seorang akak. Allah, kena atas batang hidung sendiri.

hari nie, Allah tunjuk terus. pergi Bukit Gambang Waterpark atas desakan EE, tapi sebenarnya Allah nak tunjuk masalah-masalah umat tu. sangatlah teruk. aurat,ikhtilat, solat ( dah la hari ni hari Jumaat), dan macam-macam lagi.balik tu,Allah tunjuk pulak satu ayat.

"Telah semakin dekat kepada manusia perhitungan amal mereka, sedang mereka dalam keadaan lalai (dengan dunia), berpaling (dari akhirat). (21:1)

Allah,macam-macam Kau tunjuk hari nie. terima kasih yaAllah. hidayah,tolonglah bukak mata. banyak sangat kerja yang kau kena buat. Allah dah bagi kefahaman tue kat kau supaya kau bergerak. nak harapkan sape lagi kalau bukan diri sendiri yang mulakan? nak harapkan orang-orang yang kau tengok tadi tu??
bukak mata,hidayah!

No comments:

Post a Comment