Thursday 27 October 2011

lepaskan segalanya.

Wahai Tuhan yg memegang hati,
yaAllah, teguhkanlah hati yg rapuh ini,
tetapkanlah ia pada jalanMu
jangan Kau pesongkan hati ini 
setelah Kau kurniakan hidayah
jadikanlah aku hambaMu yang taat yaAllah

:'(
yaAllah, ampunkan aku saat aku ter'absorb' dalam dunia IB hingga terlupa siapa sebenarnya diri ni. terlupa Engkau yg sedang memerhati, menanti hambaMu yang lemah ini kembali . sungguh yaAllah, aku malu padaMu yang tak henti henti mengurniakan segala rahmat dan nikmat, walau diri ini sering menjauh,
Kau tetap mendekat. (baru perasan?? :'( )
Allah, siapalah aku ini
padahal hanya hamba yang tak punya apa apa
apa guna hidup andai hanya berfoya-foya
ingatkanlah aku saat aku lupa
jangan Kau hukum kami andai kami alpa 
hanya dengan rahmatMu kami bisa meneruskan segala.

monolog:
IB yang menekan ni sebenarnya
preparation untuk kau jadi lebih kuat hidayah
lebih matang
lebih ingat Allah
lebih kenal siapa diri kau yang sebenar
tak payah nak mengeluh sangat
Allah nak ajar banyak benda
cuma kena pandang dari sudut berbeza
faham?
setakat stress buat portfolio math sampai tak tidur, 
apalah sangat nak dibandingkan dengan ketenangan yg Allah bagi selama ni?
bak kata seorang kakak,
'ibrah yang dicari. jangan asyik nak salahkan Allah je.'
okay?

p/s:
Allah bagi je setle segala kalau kau yakin dgn Dia
(provided kalau kau sungguh sungguh la). 
contoh?
portfolio math (yg ntah apa apa)
IA econs(yg confirm kena edit balik)
EE first draft (pasti kena betulkan segala)
oral english(alhamdulillah)
TOK presentation (walaupun kena repeat balik, at least dah lepas)

ni yang belum, so nak buat apa?
oral Malay (tolonglah prepare!)
4 lab reports ess (isnin ni siap tak siap memang kena la ngan teacher)
IA Business (bila nya lagi nak betulkan)
world lite 2nd draft (cikgu berbunyi dah tu)
TOK essay(bila nak consult cikgu??)
oral english final exam(bila nak cari article?)

cukup?heh, sudah sudah la tu.
semua benda tu amanah Allah, tahu??
kalau sebelum ni tak tahu, sekarang dah faham kan?
buat betul betul.
Allah tengah pandang!

sangat lah banyak benda Allah ajar akhir2 ni. terima kasih yaAllah.

No comments:

Post a Comment