Wednesday 1 June 2011

Allah yang sama,tapi...

hidup dan ujian
ibarat kembar
yang takkan terpisah
sebab dengan ujian lah kita sedar dan kembali pdNya yang Maha Berkuasa
kini,ujian lagi
jauh dari biah solehah kmb
memang saat yang sangat dinanti pada awlnya
namun setelah dilalui
sukar,payah
Allah di kmb, jua di rumah
SAMA
tapi kenapa
iman di kmb,dan di rumah
sungguh jauh berbeza
tak mampu dikekalkan
apa yang dah terbina

YaAllah,ampunkan aku
kuatkan aku untuk terus berada dijalan ini
kuatkan aku untuk terus berusaha 
mendapatkan redhaMu
tidak kira walau di mana jua
aku berada
kerna Kau adalah Yang Maha Esa
sentiasa sama
yaAllah,kuatkan iman ini
jauhkan aku dari segala benda yang mampu memesongkan hatiku
hanya padaMu aku meminta
Kau Yang Maha Berkuasa
Terima kasih yaAllah
ameen

p/s: pesanan sorang akhawat, 'jaga mutabaah amal'..insyaAllah :)

No comments:

Post a Comment