Thursday, 24 November 2011

"kadang-kadang" ?

okay, hakikat kita
dalam sehari tu
kadang-kadang ingat kat Dia
tapi kadang-kadang lupa, kan?

cuba la kalau tetiba,
Allah buat macam tu kat kita
kadang-kadang ingat,
ada la oksigen untuk kita bernafas
tapi
kalau la kadang-kadang Dia lupa,
terus tak bernafas lah kita, ek?
kadang-kadang Dia ingat,
ada je nikmat penglihatan tu
tapi
kalau la kadang-kadang Dia lupa,
terus kita tak nampak apa-apa, ek?
kadang-kadang Dia ingat,
kita ingat je mak ayah adik adik kawan kawan,
tapi
kalau la kadang-kadang Dia lupa,
maka hilang la segala ingatan kita, kan?
oh, sungguh tertembak dengan "kadang-kadang" itu
moga kita kurangkan segala kadang-kadang yang kita lupa kan Dia
sebab Dia tak pernah sesaat pun lupa kat kita.
tahu??

p/s: kini terbukti, adikadikku serupa seperti diriku. *sigh

No comments:

Post a Comment