Thursday 26 May 2011

the memories remain...

'kenangan demi kenangan menjelma di ingatan...'

sebak. melangkahkan kaki ke bangunan yang dah ditinggalkan lebih kurang setahun setengah.bangunan yang jadi tempat bermastautin selama 5 tahun. 5years back.

sekolah sains sultan haji ahmad shah pekan. entry first,never look back. entry second, the memories remain.FOREVER.


pintu gerbang baru,masa kami kat sana tak siap pon lagi..

first destinasi, office. nak ambil sijil spm,lcci segala bagai.tu tujuan utama act.then jejak kaki ke staffroom,salam cikgu2 yang ada. nak je cakap, 'cikgu,kami nak sekolah semula,huhu'..ramai cikgu busy rupanya,sbb esok hari anugerah cemerlang.alhamdulillah adik2 dah habis exam.sangat seronok berjumpa kembali dengan adikku sayang,nur faizira asyikin.dah form 5 dah adik aku tu,moga awk success in ur spm dik.do your best,insyaAllah akak sentiasa doakan awk..maaf sbb tak sempat pon ambil gmbar kita berdua tdi..:(


bilik kaunseling,with cikgu ahmad..

this one is also in bilik kaunseling,but when we was in form 5..miss this moment much, :(


cikgu salina, cikgu pA kesayangan..smpat lagi tadi dengar cikgu menjerit kat students dia..rindu nak dengar,haha


hem..tak banyak pon gambar nak diselitkan disini,takut nanti mengundang airmata bile terkenang kembali.berbunga nye ayat?haha,saja je,sekali sekala.cukuplah airmata sekadar bergenang masa kat shah tdi,kan dah ckp never look back an?huhu,sudah2.sekadar mengenang takpe,jangan sampai menyesal. segala yang terjadi ada hikmah disebaliknya. shah mengajar banyak benda dalam hidup ni, cuma kena pandai guna apa yang dah dapat sepanjang hidup kat sana tu.tadi miss ann bagi buku impian shah,ada la satu quote ni..


teman

jangan ditangisi pada sebuah perpisahan

kerna bermakna kau juga menyesali pada sebuah pertemuan

pertemuan yang terbina atas tali sebuah persahabatan

jangan kita nodai dengan perselisihan

jauhkan hasad dan curiga agar ia terus subur

di taman nurani

mengapa teman'harus kita bina benteng dalam tali perhubungan

sedangkan kita sejalan

sama-sama meredah membina sebuah impian

'teruskan saja langkah perjuanganmu teman

janji kita untuk bertemu di pintu cita

sama-sama kita realisasikan

nantikan aku di sana..

ntah knape,sedih bace ayat2 kat ats ni.tapi bila fikirkan,betul sebenarnya. setiap pertemuan dan perpisahan yang berlaku ni Allah yang dah memang tetapkan. tapi nak ubah sikit ayat tu, ' janji kita untuk bertemu di pintu syurga,sama sama kita realisasikan,nantikan aku di sana...' aku doakan,semua sahabatku juga akan diberi taufik dan hidayah olehMu yaAllah.. agar kita semua dapat bekerja bersama-sama mencari redha Ilahi yang akan menjamin hidup dunia dan akhirat. insyaAllah,ameen..

5bakti 2009,miss you guys..:(
masa dinner batch,location:RBR...

jamuan makan satay mak hasanah bawak,:)

wahai sahabat,sungguh aku rindukan kalian. :( moga kita bertemu kembali,kalau buakn di dunia,di akhirat kelak..moga rahmat Allah sentiasa bersama kita,insyaAllah..

p/s: maaf,entry2 first ni byk ckap sal shah.sbb dah sangat rindukan kawan2.huu,ditambah pula dengan cuti yang mengeluarkan aku dari dunia IB tu wat sementara waktu,lagi lah kan.

YaAllah,bimbinglah aku agar tidak lari dari jalanMu ini.ameen

No comments:

Post a Comment